• PL
  • EN
  • 10 / 12 / 2018

    Projektowanie opakowania a terminologia

    Projektowanie opakowania to złożony, wieloetapowy proces, w którym trzeba uwzględnić wiele spektów juz na poziomie tworzenia briefu.

    To od nich zależy końcowy wygląd projektu graficznego.

    Współpracując z agencja możecie się spotkać ze specyficzną terminologią, która została objaśniona w tym artykule.

    Elementy używane w trakcie pracy nad projektem graficznym:

    Brief – jest to podstawowy dokument zawierający wszystkie potrzebne informacje do utworzenia projektu graficznego
    Photobrief –
    brief z wytycznymi do sesji zdjęciowej dla fotografa
    SKU – jednostka magazynowa
    SRP – opakowanie zbiorcze umożliwiające sprzedaż – Sales Ready Packaging
    BOP – back of pack, czyli tył opkowania
    FOP – front of pack, czyli przód opkowania
    Checklist – Lista sprawdzająca poszczególne elementy projektu, przed oddaniem do produkcji
    Quick Guide – krótki przewodnik danej marki  
    Band Manual – instrukcja dotycząca identyfikacji wizualnej danej marki
    Mockup – makieta poglądowa opakowania skupiająca się na jego kształcie docelowym i rozplanowaniu na nim grafiki

    Elementy widniejące na projekcie graficznym opakowania:

    White underpin – warstwa na poddruk
    Varnish – warstwa na lakier, ewentualne inne uszlachetnienia
    Cutter – warstwa wykrojnika
    Journal no – warstwa z kodem journal numer
    Barcode – kod EAN
    Background – grafiki tła
    INFO – warstwa zawierająca infobox

    Rodzaje projektów:

    LINE EXTENSION – Projektowanie nowego produktu, który jest częścią zaprojektowanej wcześniej linii. Dostajemy źródła w których są pozostałe produkty z linii. Wszystkie elementy designu muszą pasować do pozostałych projektów

    RE-DESIGN – W zaprojektowanym już projekcie/linii musimy dokonać zmian w designie (np. układ elementów/kolorystyka/zdjęcia itp.)

    NEW PROJECT – Nowy produkt projektowany jest od początku. Musimy stworzyć nowa paczkę. Często nie dostajemy źródeł (jedynie brief i wykrojnik).

    RE-PRINT – Drobne zmiany tekstowe w projekcie, który już jest na rynku.
    Z MDFa wstawiamy tylko te teksty które są zaznaczone na żółto

    NEW SUPPLIER – Zmienił się dostawca więc w produkcie, który już istniał na rynku musimy zmienić wykrojnik i wstawić nowe teksty z MDFa.

    SIMPLE RE-DESIGN – W zaprojektowanym już projekcie/linii musimy dokonać bardzo drobnych zmian w designie (np. przesunięcie elementy, zmiana koloru itp.).

    Regulacje Unii Europejskiej:

    oznaczenia bezpieczeństwa i certyfikacje

    oznaczenia bezpieczeństwa i certyfikacje

    Oznaczenia produktów związane z certyfikacją:

    Oznaczenia opakowań i umiejscowienie danych:

    KONTAKT

    Jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zadzwoń lub prześlij nam swoje pytania.
    Dane są przetwarzane zgodnie z polityką prywatności.

    DNX DESIGN Sp. z o. o. jest w trakcie realizacji projektu dotyczącego opracowania modelu biznesowego, który poprzez właściwe zaplanowanie i optymalizację procesu dostarczania usług, wyspecjalizowanych pod kątem zagranicznego klienta, pozwoli na jego internacjonalizację i pozyskanie kontrahentów zagranicznych. Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.